Tisztelt Lakosság!

Örömmel tájékoztatjuk Önöket, hogy az Ibrány-Nagyhalászi Kistérségi Járóbeteg Szakellátó Központban 2011. június 1-től az alábbi szakellátások igénybevételére nyílik lehetőség:

Általános belgyógyászat

  • Diabetológia - cukorgondozó
  • Gastroenterológia
  • Általános sebészet
  • Általános traumatológia
  • Általános szülészet-nőgyógyászat
  • Általános csecsemő- és gyermekgyógyászat
  • Általános fül-orr-gége gyógyászat
  • Általános szemészet
  • Általános bőr- és nemibeteg-ellátás
  • Általános neurológia
  • Ortopédia
  • Urológia
  • Reumatológia
  • Pszichiátria
  • Általános kardiológia

 

A fenti szakellátások mellett a röntgendiagnosztikai, illetve ultrahangdiagnosztikai ellátás is a betegek rendelkezésére fog állni.

A
tüdőgyógyászati szakrendelés várhatóan 2011. augusztus 1-étől fog beindulni. Törekszünk arra, hogy az endokrinológiai szakrendelést is legkésőbb 2011. szeptemberétől a betegek igénybe tudják venni.

A járóbeteg szakellátó központ tényleges beindítását jelentős előkészítő munkálatok előzték meg, melynek következtében a tényleges indítási időpont a korábban tervezett 2011. február 1-ről június 1-re módosult. A legnagyobb kihívást a megfelelő humán erőforrás biztosítása jelentette, ugyanis a megyében jelentkező orvoshiány miatt nagyon nehéz volt megfelelő szakmai gyakorlattal és szakképesítéssel rendelkező orvosokat találnunk. Nagyon szerettünk volna korrekt együttműködést kialakítani a Jósa András Oktatókórházzal, azonban sajnos a kórház vezetése elzárkózott attól, hogy a kórház orvosaival közvetlenül szerződjünk. A kórház menedzsmentje az együttműködést csak a kórházon keresztül, a kórháznak fizetendő – számunkra irreálisan magas anyagi terhet jelentő – díjazással tudta volna elképzelni, amely a kórházban is jelentkező nagyfokú orvoshiányra vezethető vissza.


Ibrány és Nagyhalász város vezetése felismerve a problémát, arra kérte a polgármestereket és a MEDI-AMB Kft. vezetését, hogy mindent tegyenek meg annak érdekében, hogy jelen problémát áthidalva a megyei kórházon kívüli orvosok bevonásával az intézmény elindítása 2011. nyarán biztosítható legyen.
A humán erőforrás rendelkezésre bocsátásában a kisvárdai kórház biztosította számunkra a legnagyobb szakmai segítséget. A járóbeteg szakellátó központban dolgozó orvosok közel fele a kisvárdai kórházban praktizáló orvos, akik között osztályvezető főorvos is található. A szakorvosi gárda másik fele olyan szakorvosokból áll, akik korábban a kórházban dolgoztak, és jelenleg ma is aktívan tevékenykednek, vagy a háziorvosi praxisuk mellett, megfelelő szakvizsgával látnak el szakorvosi tevékenységet.

A betegellátáshoz kapcsolódó szükséges fekvőbeteg háttér igénybevételére, a beteg szabad választásától függően mind a Nyíregyházi Jósa András Oktatókórházban, mind pedig a kisvárdai Felső-Szabolcsi Kórházban lehetőség nyílik.


A szakrendelések egy részét háziorvosi illetve szakorvosi beutalóval, másik részét pedig közvetlenül, beutaló nélkül is igénybe lehet venni.  Az alábbi táblázatban a beutalási rend tartalmazza:

Szakma megnevezése

betegbeutalási rend

Általános belgyógyászat

beutaló

Diabetológia, endokrinológia

beutaló

Gastroenterológia

beutaló

Általános sebészet

beutaló

Általános traumatológia

beutaló nélkül

Általános szülészet-nőgyógyászat

beutaló nélkül

Általános csecsemő- és gyermekgyógyászat

beutaló nélkül

Általános fül-orr-gége gyógyászat

beutaló nélkül

Általános szemészet

beutaló

Általános bőr- és nemibeteg-ellátás

beutaló nélkül

Általános neurológia

beutaló

Ortopédia

beutaló

Urológia

beutaló nélkül

Reumatológia

beutaló

Pszichiátria

beutaló nélkül

Tüdőgyógyászat

beutaló

Általános kardiológia

beutaló

Általános laboratóriumi diagnosztika

beutaló

Általános röntgendiagnosztika

beutaló

Ultrahang-diagnosztika és -terápia

beutaló

Általános fizioterápia

beutaló

Gyógytorna

beutaló

A beutalási rend azonban változhat, az aktulális beutalási rendről, kérjük érdeklődjenek háziorvosuknál.

A szakellátások igénybevétele elsősorban előjegyzési rend alapján fog történni. Az előjegyzések kérésére a szakellátó központ beindítását követően mind személyesen mind pedig telefonon nyílik lehetőség. A későbbiek során- amennyiben a szükséges tárgyi feltételek rendelkezésre állnak – a háziorvosok részére is internetes előjegyzési rendszert is működtetni kívánunk, a meglévő telefonos és személyes előjegyzési rend mellett.


Az előjegyzést célszerű a szakrendelés igénybevételét megelőző 1-2 héttel korábban megkérni. Természetesen a rendelés forgalmától függően az adott napra is lehet személyesen vagy telefonon is időpontot kérni.

Az előjegyzéshez a TAJ- szám, név, születési idő, lakcím, illetve beutalási kötelezettség esetén a beutaló kódjának bemondása szükséges.


Mindemellett a kollegák a telefonos elérhetőséget is meg fogják kérdezni, annak érdekében, hogy Önöket a rendelés esetleges elmaradásáról ( pl. áramszünet, betegség) időben értesíteni tudjuk.


A járóbeteg szakellátó központ 2011. június 1-ei indulásával egyidejűleg a korábban Ibrányban és Nagyhalászban működő labor (vérvételi hely) és az Ibrányban működő fizioterápia is az új létesítménybe költözik.


Abból adódóan, hogy az intézmény közfinanszírozott egészségügyi szolgáltatóként fog működni, az OEP-finanszírozás igénybevételéhez jelentős adminisztrációs terhek kapcsolódnak. Aki korábban szakrendeléseken, illetve kórházi kezeléseken vett részt az tudja, hogy bizony ezen adminisztrációs terhek a betegellátást is lassíthatják. Igyekszünk mindent megtenni annak érdekében, hogy betegeink ebből minél kevesebbet érzékeljenek, azonban szíves türelmüket és megértésüket kérjük az ebből adódó estelegesen előforduló kellemetlenségekért.


Az intézménynek külön internetes honlap került kialakításra, amelyet a www. ibranyhalaszjarobeteg.hu címen érhetnek el. A honlapon megtalálhatóak a rendelési idők is, a járó beteg szakellátó központot megközelítő buszjáratok aktuális menetrendjei, illetve az intézménnyel kapcsolatos egyéb aktuális információk is.


A járóbeteg szakellátó központban a betegfelvétel minden esetben a főbejáratnál található recepción fog történni, ahol kollegáink kérni fogják Önöktől beutalójukat, TAJ kártyájukat, személyi igazolványukat és lakcím kártyájukat. A recepción a kollegáink sorszámot fognak adni Önöknek a regisztrációt követően.


A szakellátó központ elérhetőségéhez kapcsolódó megfelelő tömegközlekedési feltételek biztosítása érdekében a Szabolcs Volánnal többfordulós egyeztetést folytattunk. A vállalat vezetése hajlandó a buszmenetrendet a lakossági igényeknek megfelelően módosítani abban az esetben, ha ésszerű igény mutatkozik, illetve ezt az igényt megfelelő kihasználtság is alátámasztja. A változtatási kérelmekre az intézmény beindítását követő 2-3 hónapon belül lehet visszatérni, amikor a kihasználtságra vonatkozóan már megfelelő adatok állnak rendelkezésre.


2011. május 18-án került sor a központ kialakításához kapcsolódó európai uniós támogatás felhasználásnak komplex, minden területre (pénzügyi, orvostechnológiai, műszaki) kiterjedő záró ellenőrzésére. Az ellenőrzésen a pályázatban vállalt akadálymentesítésre vonatkozó apróbb hiányosságok mellett mindent rendben találtak, azonban kérték, hogy a projektzáráshoz kapcsolódóan megfelelő dokumentációval támasszuk alá a működés folyamatát.


Járóbeteg szakellátó központ ellátási területe 12 településre fog kiterjedni, azonban lehetőség nyílik arra, hogy a szabad kapacitás terhére, ellátási területen kívüli betegek is ellátásban részesüljenek. Az ellátási terület érintett háziorvosaival több alkalommal is egyeztető, szakmai megbeszélésre került sor. A háziorvosok is örömmel fogadják, hogy térségben egy legkorszerűbb eszközökkel felszerelt egészségügyi létesítmény áll a betegek rendelkezésére. A háziorvosok szakmai munkájára, együttműködésére a továbbiakban is számítunk. Az intézményben elvégezhető szakvizsgálatokról, kezelési és diagnosztikai lehetőségekről bővebb információt a háziorvosoktól is kérhetnek.

A létesítmény a képviselő-testül
etek előzetes döntése alapján a beindulást követően a Dr. Béres József Egészségügyi Centrum nevet fogja viselni. Az intézmény keretein belül fog működni továbbra is a központi orvosi ügyelet, illetve az ibrányi és nagyhalászi ellátási területtel működő védőnői szolgálat. Az intézményt a 12 település tulajdonában álló MEDI-AMB Nonprofit Közhasznú Kft fogja üzemeltetni. A Kft. ügyvezetője Németh Szilvia, a létesítmény orvos szakmai vezetője dr. Szegedi Tibor.

A lakosság panasz, észrevétel esetén az ügyvezetőhöz és orvos szakmai vezetőhöz fordulhatnak észrevételeikkel a 06-42-446-004-as telefonszámon.

Ibrány- Nagyhalászi Kistérségi Járóbeteg Szakellátó Központ rendelési idők

A létesítmény elérhetősége a következő:
Cím:
4484 Ibrány, Nagyhalászi út 1. E-mail cím: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Honlap:
www.ibranyhalaszjarobeteg.hu

Telefonszámok:

Járóbeteg szakellátás: 06/42-446-006, 06/42-446-007

Ügyvezető, Orvos szakmai vezető, gazdasági vezető: 06/42-446-004
Központi orvosi ügyelet: 06/42-200-118


Németh Szilvia                                             dr. Szegedi Tibor

ügyvezető                                                     orvos szakmai vezető